Masyw Mont Blanc z tarasu widokowego w Pré-Saint-Didier

Taras widokowy na masyw Mont Blanc zawieszony 160 m nad rzeką Dora di La Thuile

Taras widokowy inaugurowano co prawda w listopadzie 2013 roku, ale dopiero w zeszły weekend mieliśmy okazję się tam wybrać i sprawdzić jak wygląda z bliska zawieszony 160 metrów nad rzeką Dora di La Thuile taras, z którego można podziwiać masyw Mont Blanc. Po dojechaniu do miejscowości Pré-Saint-Didier zaparkowaliśmy samochód na dużym parkingu w centrum, tuż obok term, gdyż to właśnie z tego miejsca rozpoczyna się szlak górski, który po około 40 minutach wspinaczki doprowadził nas do tarasu widokowego. Parking jest bezpłatny, samochód można zostawić na 1 godzinę (my zostawiliśmy na około 2, po powrocie mandatu nie znaleźliśmy). Z Pré-Saint-Didier wyrusza się z wysokości 1029 m n.p.m i przewyższenie wynosi 180 m, taras widokowy leży u stóp Mont Crammont na wysokości 1209 m.

Ponieważ był to weekend to szlak był dosyć uczęszczany, ale bez tłoku.

Szlak rozpoczyna się w bardzo malowniczym miejscu, na przełomie rzeki Dora di La Thuile, która na tym odcinku jest również miejscem wyznaczonym do łowienia ryb. Stojąc na moście i patrząc do góry widzimy zawieszony taras widokowy. Robi wrażenie. Szlak jest łatwy, chociaż w niektórych momentach, szczególnie na początku, dosyć stromy. Widziałam turystów, którzy wchodzili w butach na koturnie, klapkach i balerinach, także nic mnie już nie zdziwi.

Widok na masyw Mont Blanc z tarasu.

Po około 40 minutowej wspinaczce (nasze tempo było wolne) dotarliśmy do tarasu widokowego i przyznaję, że chociaż nie trafiliśmy za bardzo z pogodą, gdyż niebo było zachmurzone i zbierało się na deszcz to i tak widoki jakie się przed nami rozpościerały były przepiękne! Punkt widokowy na przeciwko masywu Mont Blanc wystaje ze skały na 12 metrów i unosi się 160 m nad przełomem rzeki. Całość konstrukcji została wykonana z ocynkowanej stali co nadaje jej lekkości. Wrażenie niesamowite i chociaż nie mam lęku wysokości to patrzenie w dół przyprawiało mnie o zawrót głowy. Polecam wziąć ze sobą wodę do picia, gdyż w najbliższej okolicy po zejściu z góry na próżno szukać otwartego baru.

Most na rzece Dora di La Thuile, miejsce gdzie rozpoczyna się szlak prowadzący na taras widokowy

Kilka zdjęć z wycieczki:

Turyści, którzy do Doliny Aosty wybierają się bez samochoduo, do Pré-Saint-Didier mogą się dostać również autobusem podmiejskim kursującym z Aosty do Courmayeur (przewoźnik SAVDA). Bilet pociągowy w jedną stronę kosztuje około 3 euro (kupując bilet autobusowy w dwie strony zapłacimy mniej niż kupując pojedyńczo). Trasa Aosta – Pré-Saint-Didier zajmuje około 40 minut.

A na koniec zdjęcia podesłane przez czytelnika bloga Ciekawaosta, który odwiedził Valle d’Aosta i 16 grudnia wybrał się na taras podziwiać widoki na Mont Blanc właśnie dzięki temu wpisowi :). Specjalnie dodałam, że było to 16 grudnia, bo często się mnie pytacie czy zimą można tam wejść. Wszystko zależy czy spadł śnieg. Jeśli zima się spóźnia to jak najbardziej taraz widokowy jest dostępny!

Taras widokowy Mont Blanc

A presto.

Agnieszka

P.s. A jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej o tarasie widokowym na Punta Helbronner, w sercu masywu Mont Blanc to przeczytajcie ten mój wpis!

Skyway Monte Bianco – część III Punta Helbronner

Bookmark the permalink.

7 Comments

1. Mam nadzieję, że uda mi się w przyszłym tygodniu tam wejść. W poniedziałek powinniśmy zawitać do Doliny Aosty. Chociaż prognoza pogody na najblizszy czas nie jest optymistyczna.

• Agnieszka Stokowiecka

Witam, mam nadzieję, że się udało! Chociaż pogoda rzeczywiście była niesprzyjająca. Zaletą tarasu jest to, że trasa nie jest trudna i da się wejść nawet jak kropi trochę deszcz.